marknadsföringstankar inför tenta
Ju mer jag fördjupar mig inom marknadsföring desto mer har jag
kommit att älska ämnet!
Marknadsföringens påverkan, konsumentbeteende
& konsumtion som en identitetsskapande aspekt.
Det postmoderna samhället är konstruerat på ett sätt som möjliggör
daglig konsumtion, och kanske inte bara möjliggör, utan begär detta.
Vi skapar oss en identitet genom att kommunicera med hjälp av våra
kläder så att andra kan läsa av vilka vi är & vad vi representerar.
Oavsett om det innebär andra hand, budget eller finvaruhuset.
Gör konsumtionen oss långsiktigt lyckligare? Nej.
Är det miljömässigt hållbart? Nej.
Var det bättre förr? Nej.

GO GREEN!
kommit att älska ämnet!
Marknadsföringens påverkan, konsumentbeteende
& konsumtion som en identitetsskapande aspekt.
Det postmoderna samhället är konstruerat på ett sätt som möjliggör
daglig konsumtion, och kanske inte bara möjliggör, utan begär detta.
Vi skapar oss en identitet genom att kommunicera med hjälp av våra
kläder så att andra kan läsa av vilka vi är & vad vi representerar.
Oavsett om det innebär andra hand, budget eller finvaruhuset.
Gör konsumtionen oss långsiktigt lyckligare? Nej.
Är det miljömässigt hållbart? Nej.
Var det bättre förr? Nej.

GO GREEN!
Kommentarer
Postat av: Cilla
Hej min kära Hanus;) Gissa vem som skaffat en blogg?
Vetd u hur man gör en ny design, en egen?:P
Trackback